2009. október 8., csütörtök

Kipróbált Linuxok.

Tapasztalataim a Linuxal.


Az Ubuntuval kezdtem, mert azt Wubival(később elmagyarázom, hogy mi az) a Windowsra is fellehet telepíteni(tehát nem kell külön partíciót használni), majd indításkor választhattam a kívánt rendszer között. Aztán a Fedora következett, ezt már telepíteni kellett, de nem jött be nálam igazán (nem tudom miért). Aztán rá akadtam egy Ubuntu alapokon álló Linuxra a Kiwire, amelyet ráadásul itt Kolozsváron fejlesztenek(egy előre beállított, kicsit kibővíttet Ubuntu). Először hosszú ideig ezt is párhuzamosan használtam a Windowszal, Wubi segítségével, majd feltelepítettem második rendszernek(ismerkedés az Ubuntu fájl rendszerrel az ext2, ext3-al).

Aztán számítógépcserére került sor, a P3-ast egy AMD 2600+ váltotta, de ezen csak 30 napos Windowsz volt. Ez kapóra jött, egy teljesen új rendszerhez, mivel már eléggé jártas voltam a Kiwivel / Ubuntuval ezért fel is tettem tiszta installálással a Kiwit. Ma is ez alól írok. Nagyon stabil, majdnem mindent ellehet vele végezni, komoly munkákat is és főleg nem omlik össze a rendszer, nincsenek vírus gondjaim és nem lassul le a gépem!!!!

Természetesen Virtuális gépen sok más kisebb és nagyobb disztribúciót kipróbáltam.

Mindenkinek csak javasolni tudom!